​​​​
De Vlaardingse Taalschool biedt taalonderwijs aan statushouders op alfabetiserings-, inburgerings- en staatsexamenniveau (I en II). Mensen komen graag naar onze school en voelen zich er thuis. Een belangrijke reden hiervoor is de groepsgrootte. De groepen zijn tussen de twaalf en twintig cursisten. Er is veel aandacht voor communicatie en interactie, waarbij elke cursist bij de les betrokken wordt. De docent staat niet voor de klas, maar in de klas .​​​
Bij het bepalen van het taalniveau kijken we naar welke vooropleiding iemand genoten heeft, zijn/haar leerbaarheid en zijn/haar keuze voor werk of een opleiding. Deze staan centraal bij het bepalen van de juiste klas.
We besteden veel tijd aan een zo praktisch mogelijke uitvoering van ons taalonderwijs, zodat de cursisten daar ook buiten het klaslokaal direct mee aan de slag kunnen. Nederlandse les bij De Vlaardingse Taalschool is dus meer dan taal alleen !

De dikke van Dale geeft drie betekenissen voor het bijvoeglijk naamwoord ‘beste’: zeer gewaardeerde, meest gewaardeerde en voortreffelijkste. Het is onze ambitie om deze betekenissen stapsgewijs in de dagelijkse praktijk van de school te laten zien. Dit willen wij realiseren in de volgorde zoals hierboven genoemd: stap voor stap groeien van gewaardeerd naar voortreffelijkst!

× Hoe kan ik u helpen?