Cursus Inburgering

Je verblijfsland is nu Nederland: wonen en op zoek naar een nieuwe leven in Nederland. Het begint volgens De Vlaardingse Taalschool met Nederlands spreken, kennis van de Nederlandse cultuur en maatschappij. Welkom en thuisgevoel zijn bij De Vlaardingse Taalschool te voelen. De stap naar participeren in de Nederlandse maatschappij leer je bij De Vlaardingse Taalschool. Onze ervaren docenten zullen je ondersteunen om het sociaal isolement door te breken en volwaardig deel te nemen aan de Nederlandse samenleving.

Cursus Alfabetisering

Heb je de kans, in je herkomstland, niet gekregen om te leren lezen en schrijven? Analfabetisme is een grote belemmering in je dagelijks leven. De Vlaardingse Taalschool heeft hiervoor de cursus alfabetisering, om je naar zelfstandigheid te helpen. Als je niet kan; lezen, schrijven en spreken dan is het lastig om zelfstandig te zijn. Participatie in de Nederlandse maatschappij is moeilijk voor je. Hoe fijn zou het zijn als zij de Nederlandse taal leren? Schrijf je snel in voor de cursus alfabetisering bij De Vlaardingse Taalschool! In de alfabetiseringstraject leer je  Nederlands lezen, schrijven, spreken en luisteren. Vervolgens stroom je door van de cursus alfabetisering naar de  Inburgeringstraject. Hier zal men worden voorbereid op het inburgeringsexamen.

Staatsexamen NT2

Ben je bij het kopje Staatsexamen gekomen? Dan wilt de Vlaardingse Taalschool je alvast feliciteren met het bereiken van dit niveau. De cursus staatsexamen NT2 is bedoeld voor cursisten die een MBO, HBO of WO opleiding in Nederland willen volgen. Het niveauverschil tussen B1 en B2 is afhankelijk van hoe snel je leert en je schoolachtergrond in je herkomstland.

Oriëntatie Nederlandse arbeidsmarkt (ONA)

Per 1 januari 2015 is er een nieuw examenonderdeel bij gekomen. Heeft u namelijk een verblijfsvergunning op of na 1 januari 2015 ontvangen, dan is ONA  een verplicht onderdeel van uw inburgeringsexamen. Kijk hieronder in het schema of dit voor u van toepassing is.

Het onderdeel ONA is bedoeld om te leren hoe de Nederlandse arbeidsmarkt eruit ziet en wat hierbinnen uw mogelijkheden zijn. We kijken naar uw opleidingsniveau en/of werkervaring in het land waar u vandaan komt. We kijken samen naar wat uw kwaliteiten zijn en wat u wensen zijn op het gebied van werken in Nederland. Onderdeel van de ONA module is ook het maken van een Curriculum Vitae (CV), het zoeken naar geschikte vacatures en het schrijven van sollicitatiebrieven. Na afloop van deze module heeft u uw portfolio voor het examen samengesteld en bent u goed voorbereid op het eindgesprek bij DUO (examen).
× Hoe kan ik u helpen?